Egencia sätter affärsresenären först med Egencia Advantage

Nytt program ska skapa nöjdare affärsresenärer genom att ge bättre tillgång till flygplatslounger, erbjuda hjälp med riskbedömning och visumhantering.  

Egencia, som driver affärsresesegmentet inom Expediakoncernen, introducerar idag Egencia® Advantage, ett nytt globalt program med tjänster som ska ge affärsresenären olika typer av stöd under sin resa. Detta omfattar allt från tillgång till flygplatslounger, riskbedömning, visumhantering och mycket mer. Det nya programmet erbjuder affärsresenären nya förmånliga tjänster som bidrar till bättre effektivitet och högre produktivitet samtidigt som företag får möjligheten att förbättra sina reseprogram.     

“Som ledande affärsreseföretag, går vi bortom själva bokningen. Något vi gör för att erbjuda resenärer en förstklassig upplevelse där affärsresan är så effektiv och trevlig som möjligt. Det finns många tillfällen under resan där vi kan hjälpa till – från incheckning på flygplatsen till att få tillgång till lounger.” säger Michael Schüller, vd på Egencia i Sverige. ”På Egencia bygger vi våra egna tekniska lösningar, och kan koppla samman affärsresenärer med de leverantörer som de känner och tycker om. Något som inte bara gynnar resenären utan också företagen som förstår resenärens behov bättre.”

Allt eftersom olika relationer utvecklas kommer nya tjänster erbjudas genom Egencia Advantage. Vid lanseringen ingår följande tjänster:

LoungeBuddy: En tjänst som globalt samlar information om flygplatslounger för affärsresenärer. När resan är försenad eller affärsresenären har en lång mellanlandning, finns möjligheten att boka en av de hundratals lounger som finns tillgängliga runt om i världen. I dessa får man tillgång till ett avskilt område med möjligheten att jobba ostört, äta någonting, vila och ladda om.

Visumhantering: Ett globalt nätverk av partners, bland annat CIBT visas, där Egencia tillhandahåller hjälp vid hanteringen av visum. Exempel på detta är ansökan, förnyelse eller ersättning av visum oavsett var i världen man befinner sig.

AirHelp: Ett världsledande företag inom flygresenärers rättigheter som hjälper affärsresenärer att ansöka om kompensation från flygbolagen efter en inträffad störning i reseschemat. AirHelp stöttar resenärer som utsätts för försenat flyg, avbokat flyg eller som missar sitt anslutningsflyg inom EU. Det gäller även när man lämnar EU eller ankommer till EU med ett europeiskt flygbolag. Tjänsten gör ansökningsprocessen så enkel som möjligt för Egencias resenärer.

Riskbedömning: Egencia kopplar samman affärsresenärer med rekommenderade leverantörer för att möta varje resenärs specifika behov.

Nyhetsarkiv

Senaste nyheter